torsdag 3 april 2014

Morgonträning och Hammarbybacken

I morse gick jag upp klockan sex för att hinna träna innan jobbet. Jag gillar att träna innan jobbet medan jag fortfarande är pigg i skallen.

Jag är nog en morgonmänniska och har alltid varit det fram till dess att jag börja jobba skift för några år sedan. Jag jobbar fortfarande skift men inte så mycket nätter. De veckor jag har dagpass brukar jag vara morgonpigg och speciellt nu när solen går upp så tidigt. 

Klockan ringde och sedan blev det några koppar kaffe och gröt och sedan iväg mot Hammarbybacken. Det var första gången för i år som jag körde backen, äntligen var snön borta. (Förra året fanns det snö kvar i delar av backen enda in i maj) Backen var väldigt torr, hård och fin och egentligen kanske jag kunde räkna med en rekordtid, men kändes inte så. De två första intervallerna var jag seg, men i tredje och fjärde var jag taggad, men kanske var jag då lite trött så att det inte blev nåt rekord. Spelar ingen roll, tanken var inte att slå rekord idag utan att klara av alla intervallerna på en skaplig tid. Jag körde faktiskt även en femte intervall uppför backen.

Ikväll ska jag lägga in passet på Strava så får jag se om det blev en bra tid eller inte. Blir lite sugen att åka till backen och köra allt jag kan för att testa mig lite-kanske näste vecka. :)

Efter intervallerna blev det direkt till jobbet för en andra frukost och dusch. 






Vacker utsikt från Hammarbybacken denna morgon.













Kontorshäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar